Thursday, February 25, 2010

Selamat Menyambut Maulidur Rasul S.A.W.

Firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala:"Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah S.A.W. itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan (keredhaan) Allah dan (balasan baik) Hari Akhirat, serta ia pula menyebut dan mengingati Allah banyak-banyak (dalam masa susah dan senang)."

Itulah antara banyak2 firman Allah Ta'ala dalam AlQuran nul karim yang menceritakan perihal baginda Rasulullah S.A.W. yang mulia. Moga ingatan kita senantiasa menyebut & mengingati Allah dlm setiap perbuatan kita. Moga kita diiktiraf Allah Ta'ala sebagai umat Rasulullah S.A.W. di hari pembalasan nanti. amin.

Allah Subhanahu Wa Ta'ala & para malaikat sentiasa berselawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Marilah kita manzahirkan kecintaan kita kepada insan mulia, kekasih Allah, nabi Muhammad S.A.W. dengan mengamalkan sunnah baginda & berselawat kepada baginda S.A.W. Selawat & salam keatas baginda & ahli keluarga baginda.

selamat menyambut maulidur Rasul pd 1431H ini

1 comment:

  1. salam and hi,

    thank you for following my blog. however, i'm closing off my lu'lu' of heart. i would really appreciate if you can follow my other blog,
    http://redanna.blogspot.com (busana muslimah). insya Allah, i will be actively updating that blog from now on..

    between, i love reading your blog. looking forward for more updates.. :)


    Thanks and cheers!
    Aslinda

    ReplyDelete