Tuesday, June 30, 2009

berita dukacita

aku baru mendapat berita yg mendukacitakan..

pada minggu lepas, 'dealer' jam vintage ditempat aku ni, telah dilanggar & dirompak!!
kalau mengikut cerita darinya, si penjenayah itu mmg telah tunggu dilaluan biasanya ke tmpt kerja. angkara dua orang.

daripadanya, aku diberitahu, kerugian / kehilangan semua adalah berjumlah RM160,000!! masya Allah. 
sambung ceritanya lagi .. tunai rm8,000 ++, sebuah jam rolex solid gold harga rm30,000, rolex rm18,000 , rolex rm9,000 , rolex king 2 3 buah, rolex yg aku minat (lawa rolex ni! spt pic kat bawah) rm6,500 , bracelet2 rolex yg lain, jam2 omega, omer (jam ni pun sgt2 lawa-solid gold), dan lain-lain jam.

semua hilang! kesian dier..

vintage rolex cal 1950 , ref 6582



 simple & very nice vintage rolex..

aku yakin, ada hikmah disebalik ujian tu..
semoga Allah menolongnya & memudahkan urusannya didunia & akhirat. 

3 comments:

  1. ramai pengumpul barang berharga dirompak. kalau rumah kita banyak barangan berharga jangan sekali-kali menjemput orang yang tidak dikenali. begitu juga jam mewah... gayakan macam jam replika, tapi kalau vintage... no idea... simpan kat rumah, pecah-pecahkan tempat simpan di merata tempat. memang sikap kolektor dia tak akan kumpul satu benda mesti ada yang lain2 lagi...

    ReplyDelete
  2. nice gud advice boss. thank you

    ReplyDelete
  3. tu la. Riso plak letak gambar koleksi kat internet. Takot 'orang' aim...

    ReplyDelete